În prima jumătate a anului 2025, vânzările Dacia Sandero au înregistrat o scădere de 8% față de aceeași perioadă din anul precedent, conform datelor oficiale. Modelul, care a dominat piețele europene în 2024, a vândut 151.000 de unități, dar performanța a fost influențată de amânarea programului Rabla în România, precum și de scăderile din piețele cheie precum Franța și Italia.
Pe plan global, Dacia a înregistrat o ușoară reducere a vânzărilor (-0,7%), ajungând la 356.084 de mașini livrate. Una dintre cauze este trecerea modelului Duster sub marca Renault în Turcia. Totuși, compania menține obiectivul de 700.000 de unități vândute în 2025, deși condițiile pieței rămân imprevizibile.
Impactul programului Rabla
Frank Marotte, responsabilul de vânzări și marketing al Dacia, a subliniat că amânarea Rabla a afectat semnificativ vânzările Sandero, deoarece programul a fost mutat în a doua parte a anului. Inițial suspendat în iunie, Rabla a fost relansat cu un buget redus și subvenții mai mici, în special pentru modelele electrice.
Topul modelelor Dacia
Sandero rămâne liderul absolut, reprezentând peste 40% din totalul vânzărilor, urmat de Duster (108.000 unități) și Spring (20.000). Noul SUV Bigster a atras peste 17.000 de cumpărători, cu două treimi optând pentru versiunea hibridă.
În Europa, Dacia a crescut ușor (+1,1%), atingând o cotă de piață de 4,5%. Hibridizarea continuă să câștige teren, reprezentând 17% din vânzări.
Piața auto rămâne volatilă, iar Dacia se adaptează la noile provocări, încercând să mențină poziția de lider în segmentele accesibile.