Patru tunele impresionante, dintre care două au o lungime de 7 kilometri și alte două de 5,1 kilometri, sunt în curs de construcție pe noua linie feroviară dintre Brașov și Sighișoara. Acestea vor deveni cele mai extinse din țară, depășind recordul actual deținut de tunelul de pe ruta Brașov–Întorsura Buzăului, care măsoară 4 kilometri și a fost finalizat acum peste nouă decenii.
Lucrările progresează în ritm alert în unele zone, în timp ce altele au întâmpinat provocări tehnice. Pe tronsonul Apața–Cața, considerat cel mai complex și costisitor, patru mașini de forat (TBM) lucrează simultan la realizarea tunelurilor Ormeniș (7 km) și Homorod (5,1 km).
În sectorul sudic, două dintre utilaje, denumite Eleni și Varvara, au săpat deja peste 3,2 kilometri. În schimb, pe partea nordică, unde activitatea a demarat mai recent, echipamentele Alexandra și Konstantina au înregistrat o oarecare întârziere din cauza condițiilor geologice dificile. Cu toate acestea, eforturile au fost reluate, iar cele două mașini au depășit pragul de 500 de metri, fiind acum complet intrate în masivul muntos.
În prezent, echipa de proiect înregistrează o performanță medie de 18 metri de tunel zilnic, montând simultan 12 inele de beton pe zi pentru consolidare.
Lucrările pe acest coridor feroviar vor continua încă câțiva ani, iar odată finalizate, vor reduce semnificativ timpul de călătorie între cele două orașe. În prezent, trenurile parcurg cei 128 de kilometri în peste trei ore, fiind adesea afectate de întârzieri.