Mărci chinezești cucerește piețe auto europene în 2025

Piața europeană a automobilelor a înregistrat o creștere semnificativă a prezenței producătorilor chinezi, care au atins o cotă record de 5,7% în prima jumătate a anului. Această performanță marchează o dublare comparativ cu aceeași perioadă din 2024, când mărcile din China dețineau doar 3,3% din piață.

Printre cele mai dinamice branduri se numără BYD, Jaecoo, Omoda, Leapmotor și Xpeng. BYD a înregistrat vânzări impresionante, cu 70.000 de unități livrate în primele șase luni, dintre care 15.000 doar în luna iunie. Jaecoo și Omoda, aparținând grupului Chery, s-au bucurat de succes în segmentul hibride plug-in, în timp ce Leapmotor a avut performanțe solide datorită modelelor T03 și C10. Xpeng, pe de altă parte, a înregistrat vânzări notabile cu modelul G6.

Pe plan general, piața auto europeană a înregistrat un declin ușor față de primul semestru al anului trecut. Totuși, Dacia Sandero a rămas lider la vânzări, deși a înregistrat o scădere de 11%. Alte patru modele au depășit pragul de 100.000 de unități vândute: Renault Clio, Peugeot 208, Volkswagen T-Roc și Volkswagen Golf.

În ceea ce privește vehiculele electrice, sectorul a înregistrat o creștere de 25%, cu un total de 1,19 milioane de unități comercializate în primele șase luni. Volkswagen a condus clasamentul, urmat de Tesla și BMW. Ponderea mașinilor electrice a ajuns la 17% din totalul pieței, față de 14% în aceeași perioadă a anului precedent.

Aceste tendințe arată o schimbare în preferințele consumatorilor, cu o orientare tot mai puternică către opțiuni eco și mărci emergente din Asia.