Traseu feroviar modernizat între Arad și Deva, cu viteze de până la 160 km/h

Un nou segment de cale ferată a fost pus în funcțiune joi între Bârzava și Vărădia, pe magistrala 200, care leagă Aradul de Deva. Proiectul, finalizat după opt ani de lucrări, include un traseu dublu de aproape 16 km, dotat cu infrastructură modernă pentru a permite circulația trenurilor cu viteze mai mari. Inițial, viteza va fi limitată la 120 km/h, dar ulterior va fi crescută la 160 km/h.

Printre realizările majore ale acestui proiect se numără două poduri impresionante peste râul Mureș, având lungimi de 500 și respectiv 550 de metri, precum și tunelul Bata, construit pe malul stâng al râului, cu o lungime de 603 metri. De asemenea, au fost modernizate pasajele rutiere de la Vărădia și Bârzava, iar stația Vărădia beneficiază acum de o clădire nouă și o pasarelă pietonală.

Pe parcursul traseului au fost executate 25 de lucrări de artă și 7 construcții civile, iar sistemul de centralizare electronică asigură o funcționare eficientă. Un nou punct de oprire, Lalasinț, a fost inclus în rețea, sporind accesibilitatea.

Pe prima linie, unde încă se finalizează lucrările, circulația va fi reluată în aproximativ două luni, odată cu reconfigurarea căii ferate în zona stației Vărădia. Aceste investiții vor îmbunătăți semnificativ conexiunile feroviare din vestul țării, reducând timpii de călătorie și creșterea siguranței.